Wednesday, August 10, 2016

Hoe kwam dat nu zo?

Ik zat net lekker in een flow en genoot van het schrijven van mijn Spaans avontuur blog toen er opeens een nieuw project op mijn pad kwam dat me de afgelopen paar maanden volledig in beslag heeft genomen, waardoor mijn blog ergens onderaan mijn prioriteitenlijstje kwam te staan. Niet goed, maar soms werken dingen nu eenmaal zo als je in Spanje woont. Het is vrij gemakkelijk om te worden beïnvloed door de 'mañana' mentaliteit, zo van ‘als het vandaag niet komt, dan komt het morgen wel’. Dit betekent niet dat ik heb zitten luieren, genieten van de zinderende hitte, in de vroege ochtenduurtjes naar het strand ben gerend om daar een parasol in het zand te steken om een plekje te claimen en daar vervolgens pas uren later te gaan liggen, zoals toch wel een groot aantal vakantiegangers doen. Niets van dat alles. Ik ben ongelooflijk druk met het interviewen van mensen, schrijven en vertalen van artikelen, fotos maken, en gratis foto’s zoeken op het internet. Ook ben ik druk met het selecteren van recepten die ik ofwel zelf heb verzonnen of die afkomstig zijn uit een receptenboek dat ik meer dan 15 jaar geleden schreef, maar nog niet had gepubliceerd.
Destijds ging ik speciaal naar Italië om Italiaanse vriendinnen en hun moeders te interviewen voor recepten. Zo blijkt maar weer dat het niet altijd nodig is om direct een resultaat te zien van je inspanningen. Ik heb nu wekelijks recepten nodig voor het web magazine en ' hey presto' Ik heb er voorlopig genoeg. Dit betekent wel dat ik de recepten ook moet bereiden om foto’s voor de site te maken, maar dat vind ik gelukkig leuk om te doen. Een web magazine creëren vraagt echter om veel meer. Ik maak samenvattingen van de Spaanse teksten die de gemeente me stuurt over allerlei dingen die er te doen zijn zoals een jazz festival, een hip-hop festival en een blues festival, en flamenco shows om een paar muziekevenementen te noemen.
Deze informatie moet ik dan weer vertalen naar het Engels. Ook ben ik regelmatig op zoek naar mensen die artikelen kunnen schrijven voor de site. Een webmagazine heeft natuurlijk interessante artikelen nodig en in dit geval met een link naar La Herradura, het dorpje waar ik woon. Het zoeken naar interessante artikelen kan een uitdaging zijn. Het managen van een web magazine betekent ook dat je steeds weer nieuwe ideeën moet verzinnen om de site aantrekkelijk te houden, iets wat ik doe samen met collega en website bouwer Ferry Verhoeve. Dit alles moet dan tegen het einde van de week op de website worden geplaatst zowel in het Spaans als in het Engels. Bovendien moeten er klanten worden gezocht om op de site te adverteren, adverteerders die prominente aandacht krijgen in de vorm van een interview wat wordt omgezet in een artikel met leuke fotos. Ik voel me net een tijd jongleur, steeds op zoek naar een vrij momentje om wat hotels, boekhandels en andere bedrijfjes in het dorp te bezoeken waar ze mijn boekReflections from La Herradura verkopen om te kijken of er wat is verkocht. In Spanje moet je je ‘autonomo’ betalen als je een bedrijfje begint en dit betekent bijna 300 euro per maand betalen, of je dat nu als inkomen krijgt of niet. Dit staat los van het betalen van inkomstenbelasting en BTW. Dit betekent dat er nu wat haast bij komt kijken en dus probeer ik ook tijd te vinden om berichtjes te plaatsen op Twitter, Buffer, Instagram en Facebook om te laten weten dat ik nog steeds besta en leuke kunstzinnige spullen te koop heb.
Dus als je toevallig mijn ‘vriend’ bent kan het zijn dat je een paar zinnen over mijn boek Cheers, mijn visualisatie-boeken en het boek La Herradura tegenkomt, maar ook over mijn 'Surrender Balls', elk met een specifieke betekenis.Als je denkt dat dit het is… nou nee. Sinds zeer kort is ook mijn eerste visualisatie boekje ‘Ik voel me beter’ beschikbaar in audio vorm en ik ben bezig met een reeks kaarten van zogenaamde Ascended Masters. Bovendien wil ik je er graag aan herinneren dat mijn mandala's (Horoscoop, olifanten, engelen en inspirerende mandala's) en een aantal van mijn flamenco schilderijen verkrijgbaar zijn op producten zoals tassen, t-shirts, rokjes en nog veel meer.Soms is dat jongleren met de tijd een behoorlijk gevecht want ik wil ook nog tijd vinden om met vrienden bij te kletsen om te voorkomen dat ik helemaal gek word en ik moet tijd vinden om te ontspannen; dat gebeurt eerlijk gezegd niet genoeg. Alhoewel ik eindelijk een routine heb ingebouwd om dagelijks te mediteren. Tja het is vaak nog wel een gevecht in mijn hoofd om me te concentreren op  mijn ademhaling terwijl mijn ‘vandaag en morgen te doen lijstjes’ om aandacht schreeuwen. Ik word er wel steeds beter in en kan genieten van deze ochtend momenten met mezelf. Misschien is dit wel een goede les. Probeer het rustig aan te doen.  Wat vandaag niet komt, komt morgen wel. Net zoals dit blogverhaal!

Voor informatie over het La Herradura boek (is in het Engels en Spaans verkrijgbaar) kun je hier kijken. Het is een boek dat ook leuk is om te lezen als je niet in La Herradura bent, maar het is wel heel goed mogelijk dat je hier naartoe wilt komen na het lezen!

Klik op de verschillende dikgedrukte woorden om direct naar de informatie te gaan.

Wil je een advertentie artikel op de La Herradura site? Neem dan contact met me op via renate@laherradura-cultural.eu


Kunst/boeken/mandala's
La Herradura Cultural 


Als je op de hoogte wilt worden gehouden zodra een nieuw Spaans avontuur is geplaatst, dan kun je je aanmelden voor mijn nieuwsbrief die altijd een link naar de meest recente blog bevat. Je kunt me natuurlijk ook volgen via Facebook als je dat leuk vindt: https://www.facebook.com/RenartsBookWorld/